четвъртък, 26 септември 2013 г.

Крем супа от тиква

Не от тиквичка, от истинска тиква. Тая супа преди няколко години я ядох в Поли, която я беше приготвила по австрийска рецепта и от тогава не ми излиза от главата. Обаче все не ми остава я време, я ентусиазъм да седна да попрочета нещичко по въпроса как да си я приготвя. Докато Ренета беше в София и споделих идеята си, и тя като всяка добра кулинарка ме плесна болезнено с камшик през ръцете (разбирайте забоде ми пергел в окото) и я направи, без да ми дава думата. И за мой срам, първия ми пост в моя си мързелив кулинарен блог, ще бъде за супа, която някой друг е приготвил. Не само това, ами купи и всички продукти, които даже не ми даде да видя! Много съм нещастен.

Та... от дума на дума, разбрах, че е купила тиква-цигулка, защото била по-ароматна. Не разбирам много от тикви. Винаги съм смятал, че тиквата е храна за прасетата, а каквото остане, разбирайте семките, остава за мене. Та като чух цигулка, понеже в момента се опитвам да си припомня уроците по китара, та ми се прииска да свиря и на цигулка и като изкарам малко парички сигурно ще си купя една. Отплеснах се....

Супата...  запържват се един голям морков (предполагам настърган, така и не ми дадоха да погледна) и една глава лук. Две скилидки чесън нарязани на ситно се добавят накрая, ама съвсем накрая, за да не се пържат много, че става кофти. Това всичкото се прави в тенджерата, в която ще правите супата, не за друго, а за да не миете много съдове после. На чесъна му трябват няколко секунди да се запържи, после сипвате топла вода. Добавяте няколко ситно нарязани малки картофа и няколко големи парчета тиква, пак ситно нарязани. Оставяме всичко това да поври докато поомекне, добавяме малко кимион и джинджифил (сух, защото нямаше друг), следва изключване на котлона и добавяне на 3 лъжици заквасена сметана, предварително разбъркана с малко от супата. Добавяте сол на вкус и пасирате мнооооого добре. Споменах ли, че за да правите крем супа ви трябва пасатор?

Малко лирично отклонение за крем супите... Понеже не винаги успявам да ги направя гъсти, точно колкото ми се иска, оставям ги с повече вода и след пасирането ги връщам на котлона, предварително намален на по-ниска предавка да се поизпари водата.

След като супата е готова, се добавя копър. Всички зеленини в крем супата, разбирайте копър, магданоз и т.н. ги добавям накрая. Не искам да ги варя със супата. Обичам ги свежи. И най-отгоре, след сервирането, поръсвам с печени тиквени семки.




Няма коментари:

Публикуване на коментар